صفحه اصلی > اخبار و اطلاعیه های معاونت 


  چاپ        ارسال به دوست

بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا
بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا

 

همه گیری کرونا ، توجه بیشتر به سلامت مردان

هفته ملی سلامت مردان ایران (1 لغایت 7 اسفندماه )

2 اسفند  : بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا

 

Image result for عکس سلامت روان در مردان

 

سلامت روان يكي از ابعاد مهم سلامتي افراد است . و بر سلامت جسماني و اجتماعي تاثيرجدی دارد . بهداشت روان به مفهوم حالت توازن بين شخص و دنياي پيرامون او وسازگاري شخصي با خود وديگران وهم زیستی بین واقعیت های خود ، مردم ومحيط زيست است . به عبارت ديگر دانش و هنري است كه به افراد كمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی وعاطفی ، بتوانند با محيط خود سازگاري داشته و راه حل هاي مطلوب تري را براي حل مشكلاتشان انتخاب نمايند  . سلامت روان، بستر ساز سلامت جسم است .
مردان فكر ميكنند كه اگر اقرار به آسيب هاي رواني و اقدام به درمان آنها كنند ، قادر به انجام نقش هاي خود در خانواده يا جامعه نخواهند بود. متاسفانه بسياري از مردان، داشتن افسردگي و اضطراب را «نشانه ضعف» مي بينند . علت وجود اين تفكر در مردان، ريشه هاي فرهنگي است كه ميخواهد مردان را آسيب ناپذير نشان دهد . طبق نظر كارشناسان، آسيب هاي سلامت رواني اثر مستقيم بر تضعيف سيستم ايمني بدن دارد كه موجب عدم دفاع لازم بدن در برابر كرونا ويروس ميشود. از آنجا كه خانواده نقش اساسي در سلامت روان اعضاي خود دارد آموزش و مشاوره، درمان در خانواده با هدف هماهنگي با تغييرات، حل تضادها و تعارضات، همبستگي بين اعضا، وضع و عمل به قوانين خانواده، تقسيم وظايف و همدلي از جمله عوامل موثر بر تضمين سلامت روان همه ي اعضا ومردان است .


چند توصیه برای کاهش استرس :
1- ارتباط با افرادي كه با آنها صميمي هستيم يكي از بهترين روش هايي است كه مي تواند اضطراب، افسردگي و احساس تنهايي را در زمان قرنطينه كاهش دهد.

2- عبادت و راز و نياز با خداوند بسيار تسلي بخش است.

3- نظم معمول زندگي خود را حفظ كرده و امور معمول روزانه را انجام دهيم.

4- فعاليت بدني و ورزش را فراموش نكنيم .

5- زماني را به انجام فعاليت هاي مورد علاقه و يا لذت بخش اختصاص دهيم .

6- خواب کافی ، تغذيه خوب و سالمي داشته باشيم .

7- افكار منفي نه تنها كمكي به بهتر شدن اوضاع نمي كند، بلكه سطح اضطراب ما را افزايش مي دهد .

8- به هيچ وجه از سيگار و الكل و ساير مواد روان گردان براي كاهش استرس خود استفاده نكنيم .

9- با خود فكر كنيم، قرار نيست اين وضعيت تا ابد ادامه پيدا كند .



مدیریت  سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس

گروه سلامت میانسالان و سالمندان

 


١١:٠٣ - 1399/12/02    /    شماره : ٢١٦٠٠    /    تعداد نمایش : ١٨



خروج